معرفی و خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب
معرفی و خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب | مت هیگ

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب :

کتاب کتابخانه نیمه شب یک رمان انگیزشی به شمار می آید، رمانی که بهترین خاصیتش این است که کافیست فقط یک پارگراف ازاین کتاب را مطالعه کنید تا دیگر نتوانید کتاب را زمین بگذارید و نیمه کاره رهایش کنید.

این کتاب اولین بار در سال 2020 به چاپ رسیده است. شخصیت اصلی کتاب کتابخانه نیمه شب (نورا سید) است کسی که وقتی وارد کتابخانه نیمه شب می شود فرصت این را پیدا میکند تا اشتباهات گذشته خود را جبران کند «بین مرگ و زندگی کتابخانه ای است».

نورا سید احساس می کند همه را ناامید کرده است حتی خود او پس از وارد شدن به کتابخانه نیمه شب امیدی تازه پیدا می کند که شاید می تواند همه چیز را تغییر دهد و زندگی بی نقصی را شروع کند اما همه چیز طبق تصوراتش رقم نمیخورد و با تصمیم هایش هم خودش و هم کتابخانه را در معرض خطری جدی قرار می دهد . نورا قبل از اینکه زمان تمام شود باید همه چیز را درست کند .

*جزء پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایم

*برنده جایزه بهترین داستان گودریدز سال 2020

مت هیگ
مت هیگ

بیوگرافی کوتاه در رابطه با مت هیگ نویسنده کتاب کتابخانه نیمه شب:

مت هیگ رمان نویس و روزنامه نگار انگلیسی متولد ۳ جولای ۱۹۷۵ است او در دانشگاه هال به تحصیل در رشته تاریخ و زبان انگلیسی پرداخته است مت هیگ تابحال آثار مختلفی را برای بزرگسالان و کودکان نوشته است از آثار معروف او می‌توان به کتاب هایی همچون

کتابخانه نیمه شب

کتاب آرامش

ردلی ها

دلایلی برای زنده ماندن و… اشاره کرد.

حال و هوای کتاب کتابخانه نیمه شب :

این کتاب شما را به این فکر می‌اندازد که اگر زندگی دیگری را تجربه می کردید چه حال و روزی داشتید. اگر شانس این را داشتید که در جای «کتابخانه نیمه شب» می توانستید تمام زندگی های دیگرتان را ببینید چه اتفاقی برایتان می‌افتاد. شاید هر کدام از این زندگی ها از زندگی الان شما بهتر باشد شاید، نورا سید برای پیدا کردن همه این سوالات به سراغ کتابخانه نیمه شب میرود. او در این کتابخانه می تواند زندگی الآنش را با یک زندگی جدید عوض کند. او در این انتخاب باید به درون خودش سفر کند و آنچه را که واقعاً به زندگی‌اش معنا و ارزش میدهد را پیدا کند.
شما با خواندن این رمان به نوعی جادو می شوید تا دنیای دیگری را نیز تجربه کنید، مت هیگ با این داستان به این نکته اشاره دارد که نباید تاثیر کارهای دیگران را بر زندگی خودمان نادیده بگیریم. همه اتفاقات در زندگی مهم است، حتی اتفاقات خیلی  کوچک. باید تمام لحظه های زندگیمان را با ارزش بشماریم و در هر لحظه بهترین تصمیم را بگیریم تا خوشبختی را برای خود رقم بزنیم. در اصل این کتاب تمام اتفاقات و پیامدهای زندگی را در قالب یک داستان زیبا و جذاب برای خوانندگانش خلق می کند.

کتابخانه نیمه شب

برداشت های خودم و برخی از خوانندگان و خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب :

این دقیقا همان کتابی است که باید برای فرار به دنیای دیگری انتخاب کنید. همه چیز از حسرت شروع میشود، هر بار که حسرت چیزی یا کاری را می خورید، یک زندگی دیگر از شما در جهان موازی شروع می شود. وقتی پا روی علاقه قلبیتان میگذارید و به کسی که دوستش دارید پیشنهاد نمی دهید، یک نسخه دیگر از شما در جهان موازی، آن پیشنهاد را می دهد و همه چیز جور دیگری برایش اتفاق می افتد. کسی چه می داند در کدام نسخه از زندگی خوشحال تر هستید؟ اگر یک فیزیکدان بخواهد در مورد تئوری جهان های موازی به شما توضیح دهد، بعید است که چیزی از آن سر در بیاورید، اما مت هیگ با رمان کتابخانه نیمه شب بسیار زیبا این تئوری را به تصویر کشیده است.”نورا سید” شخصیت اصلی داستان، قرار است به جای خواننده به حسرت هایش نگاه کند و به زندگی های موازی خودش سر بزند و مدتی آن زندگی ها را تجربه کند. سپس تصمیم بگیرد که آیا این زندگی ارزش آن حسرت را دارد یا نه. نورا در کتابخانه ای با یک کتاب‌دار بسیار دانا به نام الم آشنا می‌شود. کتاب‌دار به نورا می‌گوید که یک انسان در طول زندگی‌ میلیون‌ها تصمیم می‌گیرد و تمام تصمیم‌ها، هرچند جزئی، قدرت این را دارند که مسیر زندگی او را کامل تغییر دهند. در ادامه داستان، کتاب‌دار به نورا درباره ماهیت کتاب‌ها می‌گوید و نورا می‌فهمد تمام کتاب‌ها در واقع درهایی به زندگی‌های دیگر خود او هستند. زندگی‌هایی که نورا می‌توانست داشته باشد؛ اگر تصمیم‌های متفاوتی می‌گرفت. بی‌معنا بودن زندگی مفهوم دیگری‌ست که در این کتاب به آن اشاره شده و البته نویسنده به خوبی توانسته نقش انسان را در معنابخشی به آن، نشان دهد. نورا در جهان میانی، نه به همسرش برمی‌خورد، نه به برادرش و نه اعضای گروهی که قرار بود به‌ همراه آنها خواننده‌ی معروفی شود. در این ماجرا و در تمام این سال‌ها فقط یک نفر بوده که واقعاً به نورا ایمان داشته و حالا آن زن قرار است راهنمایی‌اش کند و از این مهلکه نجاتش دهد؛ خانم الم. از این بخش کتاب، داستان به وجودگرایی نزدیک‌تر می‌شود و در زمینه‌ای فانتزی، مسیری را طی می‌کند که شاید بتوانیم آن را به عقاید نیچه ارتباط بدهیم. نورا در کتابخانه‌ی نیمه‌شب به وضعیتی برمی‌خورد که باید احتمالات مختلف زندگی‌اش را تجربه کند؛ تمام دوراهی‌هایی که در انتخاب تصمیمش دوبه‌شک بوده و بعداً حسرتشان را خورده، حالا تبدیل به فرصتی دوباره می‌شوند تا قبل از این‌که در حقیقتِ قاطع مرگ حل شود، بتواند آخرین امیدش را امتحان کند.

کتابخانه نیمه شب

پیامد‌های کتاب کتابخانه نیمه شب :
  1. شما هیچ‌وقت نمی‌توانید صد درصد از زندگی‌تان راضی باشید و حتما لازم نیست زندگی را درک کنید، شما فقط باید آن را زندگی کنید؛ فقط کافی است خودمان باشیم. برای همه‌چیز بودن لازم نیست همه‌چیز را تجربه کنیم، چون همین حالا هم بی‌پایان هستیم.
  2. اگر کسی در مسیر رؤیاهایش با اطمینان قدم بردارد و برای داشتن آن زندگی‌ای تلاش کند که در تصوراتش آورده، در طول زندگی به موفقیتی غیرمنتظره خواهد رسید و بخشی از این موفقیت حاصل تنهایی ست. هرگز همراهی ندیدم که به‌اندازه تنهایی بتواند با انسان همراه شود.
  3. ما نباید تفاوتی که در زندگی دیگران ایجاد می کنیم را دست کم بگیریم، بزرگ یا کوچک، همه چیز مهم است.

برای خرید این کتاب میتوانید روی عکس و یا متن این کتاب در این زیر کلیک کنید

لطفا دیدگاه و نظرات خود را در را بطه با این معرفی و کتاب کتابخانه نیمه شب در پایین همین صفحه در قسمت دیدگاه ها برایمان بنویسید 

شما میتوانید ما را در اینستاگرام نیز دنبال کنید .