معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن
معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن | ویلیام اچ.مک ریون

معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن !

کتاب تختخوابت را مرتب کن نوشته دریا سالار ویلیام اچ.مک ریون (بازنشسته ی نیروی دریایی آمریکا) متولد سال ۱۹۵۶ و نویسنده ی آمریکایی است. ویلیام در دوران آموزشی یگان ویژه نیروهای دریایی، تجریبات و ده درس مهم زندگی خود را برای ما در کتابی به نام تختخوابت را مرتب کن به اشتراک گذاشته.

ویلیام اچ.مک ریون

این ده درس مهم را برای‌شما به صورت خلاصه بازگو میکنم. بریم باهم بخونیم امیدوارم اثربخش باشه براتون

۱)کار امروز رابه فردا مینداز: ویلیام می گوید مرتب کردن تختخواب، تاکیدی بر این حقیقت دارد که کارهای کوچک در زندگی اهمیت بسیاری دارد. اگر شما هر روز صبح تختخواب خود را مرتب کنید، این کار به شما نوعی حس غرور میدهد و شما را تشویق میکند تا پشت سرهم وظایف دیگری را انجام دهید. اگر نتوانید کارهای کوچک را درست انجام دهید هرگز نخواهید توانست کارهای بزرگ را انجام دهید. با این حال بهتر میتوانیم بفهمیم ویلیام منظورش از این که می گوید هر‌روز تختخوابت را مرتب کن چه بوده و چرا مسئول آموزش هر‌ روز صبح برای‌ بررسی اتاق به آنجا میرفته. حتی اگر به طور اتفاقی روز بدی داشته باشید در بازگشت به خانه به تختخوابی برمیگردید که آن را مرتب‌کرده اید و این تختخواب مرتب انگیزه فردای بهتر را به شما میدهد.
۲)تو به تنهایی از عهده اش بر نمی آیی: ((موفقیت شما در گرو دیگران است))
همه ی ما برای‌ رسیدن به اهدافمان باید افرادی سالم و درست را در کنار خود داشته باشیم. افرادی که به توانایی های ما‌ ایمان داشته باشند و ما را در این راه، درست و سالم به سمت پیشرفت سوق دهند. کسانی که حاضر باشند برای پیشرفت ما خطر را به جان بخرند.
۳)تنها چیزی که مهم است وسعت قلب توست: در سال ۱۹۶۹ سربازی با نام تامی نوریس دارای جسته ریز و قد کوتاه، از تمرین های یگان ویژه در حال اخراج بود. آنها می گفتند که او بسیار ضعیف است، ولی تامی به همه ی آنها ثابت کرد که اشتباه می کنند. او در جنگ ویتنام آخرین تفنگداری بوده که مدال افتخار گرفته. دو خلبان که در حال سقوط بودند را نجات داده و ثابت کرد اندازه، قد، رنگ پوست و.و.و.و‌ اصلا مهم نیست. ثابت کرد عزم و اراده همیشه از استعداد بهتر است.
۴)زندگی عادلانه نیست، به مسیرت ادامه بده: زندگی عادلانه نیست و هرچه زودتر این را یادبگیرید بهتر می توانید با آن روبه رو شوید. بعضی از موانع در زندگی آزمایشی برای صبر و اراده شما است.
کار آسانی است که سر نوشتمان را به گردن نیروهای بیرونی‌ بیندازیم و از تلاش دست برداریم چون اعتقاد داریم سرنوشت علیه ماست. گاهی اوقات مهم نیست که شما چقدر سخت تلاش می کنید و چقدر خوب هستید. شکایت نکنید و این مسائل را به بخت بد خود ربط ندهید بایستید به آینده نگاه کنید و به جلو پیش بروید.

برای خواندن ادامه مطالب این کتاب، می توانید نسبت به تهیه آن در سایت ما اقدام کنید.

تختخوابت را مرتب کن

نکاتی که من بعد از خواندن کتاب تختخوابت را مرتب کن برداشت کردم :

باخواندن کتاب‌ تختخوابت را مرتب‌ کن متوجه خواهید شد اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید (تغییر هرگز آسان نیست به ویژه برای افرادی که باید تغییر کنند) نباید کار امروز را به فردا موکول کنید. باید بدانید که به تنهایی از عهده اش بر نمی آیید، باید بدانید زندگی عادلانه نیست پس از مسیرتان برنگردید. هم چنان قوی و با اراده راهتان را دنبال کنید اگر در مسیرتان با شکست روبه رو شدید هرگز نا امید نشوید. هرگز کوتاه نیایید و جا نزنید، زیرا شکستتان باعث میشود قوی تر شوید. باعث میشود جسارت بیشتری خرج کنید و خودی نشان دهید که همه اینها در کنار هم باعث‌ پیروزی‌ و سرافرازی میشود. میفهمید که هرگز دربرابر سختی ها نباید تسلیم شد.
شما باید در این راه به خودتان، به دیگران، به آیندگان و همه کسانی که در راه شما قرار گرفته اند امید دهید و بفهمانید که هرگز نباید نا امید شد.
حتما حتما حتما توصیه میکنم یک بار هم که شده این کتاب را تهیه کنید ببینید ویلیام و خیلی ازبزرگان دیگر برای‌ رسیدن به اینجایی که هستند چه چیزهایی را پشت سر گذاشته اند و حالا با قدرت ایستاده و امیدوار تر، سرحال تر و باانگیزه تر از همه کسانی که بهانه جویی میکنند.
متوجه خواهید شد که در این مسیر موانع هر بار شما را شکست خواهند داد ولی باید با غلبه بر ترس و اضطرابت مسیرتان را ادامه داده و حتی ریسک کنید. به خودتان و توانایی هایتان اعتماد کنید.
این را آویزه گوشتان کنید و همیشه به یاد داشته باشید بدون غلبه بر محدودیت ها واضطراب ها، بدون سُر خوردن با سر به سمت موانع ،بدون نشان دادن جسارت هرگز نمیفهمید که واقعا چه چیزی در زندگی تان امکان پذیر است.
اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید در برابر زور گوها بایستید، هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند جلوی شما را بگیرد.
خب میخواهم با یک جمله بسیار بسیار بسیار زیبا و تأثیرگذار از کتاب مطالب را تمام کنم، جمله ای که می تواند به شما حس فوق العاده ای بدهد:

تختخوابت را مرتب کن ((( امید قدرتمند ترین نیرو در گیتی ست. با امید می توانیم ملت ها را به سوی تعالی سوق دهیم. با امید می توانیم تسلای خاطر درد کشیده ها باشیم. با امید می توان درد ضایعات تحمل ناپذیر را آسان ساخت. گاهی اوقات تنها به یک نفر برای تغییر نیاز است.
همگی ما روزی خودمان را تا خِرخِره در گِل می بینیم. این همان زمانی ست که باید باصدای بلند آواز بخوانیم، لبخند بزنیم، اطرافیانمان را بلند کنیم و به آنها امید دهیم که فردایی بهتر در راه است. )))
امیدوارم مطالبی را که از کتاب و چکیده ای از ذهن خودم که باخواندن کتاب و تحقیق راجع به کتاب به دست آوردم و برای شما به اشتراک گذاشتم لذت برده باشید.
نظرات خود را در ارتباط با خواندن کتاب تختخوابت را مرتب کن و حس و حال خود را و این که با خواندن این کتاب چه نتیجه ای گرفته اید و یا حتی انگیزه خود را بعد از خواندن این کتاب و آیا قدمی در راه هدفت برداشته ای باما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

برای تهیه کتاب میتوانید اینجا کلیک کنید .

پیج اینستاگرام تاناکوبوک .