معرفی کتاب صد سال تنهایی
معرفی کتاب صد سال تنهایی | گابریل گارسیا مارکز

معرفی کتاب صد سال تنهایی | گابریل گارسیا مارکز

رمان صدسال تنهایی حاصل ۱۸ ماه تلاش و کار گابریل گارسیا مارکز است که به گفته خود او در تمام این مدت خود را در خانه حبس‌ کرده است. جذابیت رمان صدسال تنهایی از عنوان آن آغاز می شود عنوانی که مخاطب‌ را با خود درگیر می کند، و او را به فکر فرو می برد. تنهایی آن هم صد سال!!!

کتاب‌صدسال تنهایی یکی از مشهورترین و پرفروش ترین آثار در حوزه ادبیات داستانی در سطح جهان است که در سال ۱۹۸۲ برنده جایزنوبل ادبیات می شود.

نقد صد سال تنهایی

گابریل گارسیا مارکز(رمان نویس – روزنامه نگار – ناشر – فعال سیاسی که درسال ۱۹۲۷ در کلمبیا متولد و در سال ۲۰۱۴ در مکزیک به خاک سپرده می شود)

در رابطه با کتاب صد سال تنهایی:

صدسال تنهایی رمانی به زبان اسپانیایی است که به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده. در رمان صدسال تنهایی جذابیت های خاصی وجود دارد که خواننده را در اغما قرار می دهد و فقط در آخر کتاب است که نویسنده موضوع‌ را برای خواننده روشن می کند و به همین خاطر ممکن است افرادی این سردرگمی را تحمل نکنند. حتی شاید این کتاب را نیمه رها کنند وبه طور کلی از خواندن آن صرف نظر کنند. اما بهتر است صبور باشید و کتاب را به انتها برسانید، چون آخر کتاب طوری تمام می شود که فقط قدرتِ آفرین گفتن به قلم و ذهن خلاق نویسنده را دارید.

صد سال تنهایی از زبان سوم شخص روایت شده و یکی از برجسته ترین رمان های رئالیسم جادویی است ( رئالیسم جادویی رخ دادن یک سری اتفاقات و داستان های واقعی است که همگی سر منشا جادویی دارند. ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت های داستان به جادویی بودن داستان می پردازد ) مارکز ادعا می کند این رمان بیانگر واقعیتی است که در کلمبیا می گذرد.

قسمتی از کتاب صد سال تنهایی:

صدسال تنهایی داستان زندگی ۶ نسل از خانواده بوئندیا از اهالی آمریکای جنوبی در دهکده ای به نام ماکوندو است.
داستان از جایی شروع می شود که سرهنگ آئورلیانو بوئندیا در برابر جوخه اعدام ایستاده و در انتظار فرمان آتش‌ است به یاد گذشته های‌ دور افتاد. هنگامی که برای‌یافتن یخ در یک بعدازظهر زیبا همراه پدرش به دهکده ماکوندو رفت.
جملاتی از کتاب:
۱)اورسولاگفت: ما از اینجا نمی رویم و همین جا می مانیم چون در اینجا صاحب فرزند شده ایم.
خوزه آرکادیوبوئندیاگفت: اما هنوز مرده ای در اینجا نداریم وقتی کسی‌ مرده ای زیر خاک ندارد به آن خاک تعلق‌ ندارد.
۲)در واقع برای او زندگی مهم بود؛ نه مرگ.
برای همین هم هنگامی که حکم اعدام را به اطلاعش رساندند به هیچ وجه نترسید بلکه احساس دلتنگی کرد.
۳)خوزه آرکادیو از آئورلیانو پرسید امروز چه روزیست؟
آئورلیانو: سه شنبه
خوزه آرکادیو: خودم هم همین فکر را می کردم ولی نمی دانم چرا ناگهان پی بردم که امروز هم مثل دیروز دوشنبه است. به آسمان نگاه کن به گل های بگونیا نگاه کن به هرجا که می خواهی نگاه کن انگار امروز هم دوشنبه است.

نقد کتاب صد سال تنهایی

ایرادات کتاب صد سال تنهایی:

تنها ایرادی که به این کتاب می شود وارد کرد، وجود اسامی زیاد و شبیه به هم و پیچیدگی داستان است که شما را گیج میکند. اما اگر با این موارد مشکلی ندارید به شما تبریک می گویم، شما قرار است با یکی از ارزشمند ترین رمان های طول‌ عمرتان آشنا شوید.

نقد کتاب صد سال تنهایی

و در آخر:
در رابطه با این کتاب دو نوع افراد وجود دارند:

آنهایی که این کتاب را می خوانند یا آن را خیلی دوست دارند به طوری که راجع به آن بیشتر تحقیق‌ می کنند و دوست دارند بیشتر در موردش صحبت شود و آن را شاهکاری بی نظیر می دانند

و یا کتاب را شروع می کنند و به اتمام می رسانند ولی می گویند جالب نیست یا نصفه آن را رها می کنند.
شما جزء کدام دسته هستید؟


خرید کتاب الکترونیکی صد سال تنهایی


خرید کتاب صوتی صد سال تنهایی


خرید کتاب صد سال تنهایی

معرفی کتاب صد سال تنهایی | گابریل گارسیا مارکز