معرفی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز
معرفی کتاب آرزو های بزرگ | چارلز دیکنز

معرفی کتاب آرزوهای‌ بزرگ چارلز دیکنز

سلام خدمت دوستان خوب و همران همیشگی وبسایت تاناکوبوک، من مهتاب رستمی هستم و شما را دعوت میکنم با من همراه باشید برای معرفی کتاب آرزوهای بزرگ از چارلز دیکنز  .

معرفی کتاب آرزو های بزرگ چالز دیکنیز

میخواهم با یک جمله شروع کنم:

*هیچ وقت به ظاهر قضاوت نکن هرچیزی را از روی مدارک و شواهد قبول کن این بهترین قاعده است *

بریم باهم راجب نویسنده کتاب آرزوهای بزرگ بخونیم:

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

 

چارلز دیکنز در سال ۱۸۱۲ به دنیا آمد و در سال ۱۸۷۰ در اثر ایست قلبی از دنیا رفت. از برجسته ترین و نامدارین ترین نویسندگان انگلیسی در دنیا است و دارای فرزندان بسیار. او عاشق رقاص زیبایی میشود که بخاطر این عشق، همسر خود و کانون گرم خانواده را از دست میدهد.

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

 

با من همراه باشید تا در اینجا به معرفی کتاب آرزو های بزرگ از چارلز دیکنز، یکی از بزرگترین نویسندگان دنیا بپردازیم

  •  داستان زندگی پیپ ۷ ساله که با خواهری بد خلق و همیشه عصبانی، به همراه شوهر خواهر آهنگر مهربان و فداکار خود زندگی فقیرانه ای در کلبه ای دور از شهر، در نزدیکی باتلاق ها وگورستان ها روایت شده است. پسربچه ای که به دنبال‌ آرزوهای بزرگ خود می رود که با حوادث و اتفاقاتی که پیش روی اوست، در نهایت با پایانی عجیب مواجه می شود. چارلز دیکنز حقایق‌ اجتماعی را به بیانی لطیف به رخ می کشد که همین وقایع به داستان ارزش می دهد. آرزوهای بزرگ، شاهکار جهانی و جاودانی ست از چارلز دیکنز.

 

  • داستان آرزوهای بزرگ از گورستان کلیسای یک دهکده آغاز میشود. زندانی ای که از بند فرار کرده، پیپ کوچولو را غافگیر میکند و با تهدید از پیپ میخواهد برای او مقداری آب و غذا و یک سوهان برا سائیدن زنجیری که به دست و پای او قفل شده بیاورد. پیپ هم همین کار را انجام میدهد ولی سایه ی مردی وحشتناک و گریخته از زندان را همیشه در زندگی خود  احساس میکند و این ترس را با خود به همراه دارد که چرا به یک زندانی کمک کرده و ممکن است پیپ هم مجرم شناخته شود. در طی این سالها پیپ با وقایع عجیبی روبه رو می شود، بافراز و نشیب بسیاری که پیپ را در مسیر بزرگترین آرزوهایش قرار میدهد.

 

  • من با خواندن این کتاب متوجه‌ شدم وقتی به بزرگ ترین آرزوی خود میرسید، چه خوب است کسانی که برای رسیدن شما به این آرزو و هدف بزرگ تلاش کردند، آنهایی که شما را در این مسیر باور داشتند، حامی شما بودند و به شما اعتماد داشتند را فراموش نکنید و همیشه آنها را در زندگی خود حفظ کنید. گذشته خود را فراموش نکنید، به یاد آوردید از کجا آمده، کجا بزرگ شده و اصالت شما متعلق به کجا می باشد. من در این کتاب متوجه این  مسائل شدم و عاشق شخصیت جو، بیدی مهربون و هربرت شدم که تا آخرین لحظه کنار پیپ بودند. همچنین پروویس که برای نان و آب و سوهانی که پیپ در زمان کودکی به او داده بود، متوجه قلب بزرگ و مهربان پیپ شد و بعد از فرار از زندان تلاش کرد که یک روز پیپ یک جنتلمن واقعی باشد. ولی بعد از مدتی که توسط افسران دستگیر و اموالش مصادره شد، متوجه این موضوع شد که بدون او، بدون دارایی و پول او هم می شود جنتلمن واقعی بود. این کتاب به ما نشان میدهد که ثروت باعث تغییر شخصیت نمی شود. برای رسیدن به انسانیت و خود واقعی مان، باید در مسیر درست قرار بگیریم. معرفی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

 

  •  در حالی که پیپ میدانست هیچ ثروتی از پروویس به اون نمیرسد، ولی باز هم پروویس را که برای او تلاش کرده و جان خود را به خطر انداخته و پیپ را مورد حمایت و لطف خود قرارداده بود فراموش نکرد. تا آخرین لحظه کنار پروییس ماند و با وجود اینکه ممکن بود به جرم کمک به یک زندانی مجرم شناخته شود، شب های زیادی با دوستان خود نقشه فرستادن پروویس به انگستان را می کشید. جایی که کسی او را نشناسد و در آنجا زندگی راحتی داشته باشد. پروویس تحت تعقیب بود و دشمنان بسیاری داشت که همین امر سبب برهم خوردن نقشه آنها شد و افسران پلیس متوجه این نقشه شدند.

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

چارلز در این کتاب صفاتی نیکو مثل فداکاری، بخشش و جوانمردی را به کار برده است.

این کتاب‌ داستانی از درد ها و سختی هایی است که ممکن است هر شخصی را از انسانیت دور کند.

ماجرای پیپ ماجرای تجربه ای‌ آموخته شده است .

یک جمله از داستان را با هم بخوانیم: دری که به سوی‌ زندگی باز میشود به طرف‌ انسان نمی آید، بلکه انسان باید به طرف آن برود.

 سعی کنیم همیشه بهترین دوستان هم باشیم.

 به شما پیشنهاد می کنم این رمان جذاب را از تاناکوبوک سفارش دهید و خواندن آن را از دست ندهید.

 امیدوارم لذت برده باشید 

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

دوستان عزیز منمون که تا اخر معرفی این کتاب من رو همراهی کرید. خوشحال میشم نظراتتون رو تو قسمت دیدگاه درباره ی این مقاله برای من بنویسید تا کلی انرژی بگیرم و براتون کتاب های دیگه ای رو معرفی کنم .

راستی شما دوست دارید معرفی کتاب بعدی چی باشه ؟؟؟؟ تو قسمت دیدگاه بنویسید .

************************************

معرفی کتاب آرزوهای‌ بزرگ چارلز دیکنز

خرید نسخه فیزیکی کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز

خرید نسخه الکترونیکی کتاب آرزو های بزرگ چارلز دیکن

پیج اینستاگرام فروشگاه اینترنتی تاناکوبوک